Search
Close this search box.

MNG

Search
Close this search box.

MNG

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

MNG

EVENT

Discussion on “Current Situation and Challenges of e-Commerce”

2022.06.15

The Ministry of Digital Development and Communications, the Ministry of Foreign Affairs, the Communications Regulatory Commission, and the Asian Development Bank’s regional projects jointly held a discussion on “CURRENT SITUATION AND CHALLENGES OF e-COMMERCE IN MONGOLIA”. Around 100 representatives from governmental and non-governmental organizations active in trade-related activities, as well as 65 private companies working in the sphere of e-commerce and delivery, joined the discussion.

Z.Gantogoo, Head of the Ministry’s Policy and Planning Department, opened the discussion with a presentation on “Legal Environment and Current Situation of e-Commerce.” Participants in the discussion from the private sector recognized difficulties affecting the industry and expressed their opinions on the necessary measures.

In 2021, the Ministry of Digital Development and Communications and the Asian Development Bank signed a memorandum of understanding. The two parties agreed to collaborate on strengthening the legal environment for e-commerce as part of the MoU. Mongolia currently has the following legal framework in place for e-commerce. Namely,

  • The Vienna Convention on International Agreements on the Sale and Purchase of Goods Венийн конвенц
  • The Brussels Convention on the Recognition of Judgments in Civil and Commercial Matters Брюселлийн конвенц
  • The Convention on the Use of Digital Communications in International Agreements
  • The General Agreement on Facilitation of Paperless Cross-Border Trade in Asia and the Pacific (April 28, 2022).

According to the Household and Personal Information, Communication, Technology Use and Accessibility Survey, 29.9 percent of Mongolians over the age of 15 use e-commerce.

  • 55.7 percent for footwear, clothing and sports goods;
  • 46.2 percent are household goods and furniture;
  • 7.2 percent for books and stationery;
  • 28.2 percent are cosmetics;
  • 13.9 percent for food and food orders;
  • 10.9 percent of respondents stated they purchase technical and technological goods and services online.

According to the survey, 49 percent of people buy goods online using social media, 35 percent through websites (amazon, Taobao), and 16 percent through a combination of e-commerce channels. People are increasingly choosing healthier and safer ways of shopping as a result of the pandemic, and the introduction of online ordering services has hastened the growth of e-digital commerce and postal delivery services

However, the majority of individuals do not engage in online shopping due to their preference for in-person shopping, a lack of understanding and abilities in electronic technology, and concerns about trust, security, privacy, and technology. As a result, the Ministry of Digital Development and Communications intends to launch a nationwide campaign to improve residents’ digital skills, knowledge, and comprehension.

In the future, it will be necessary to improve the digital commerce policy and regulatory environment, address infrastructure issues like freight, logistics, and payment, improve regulations to protect consumers and organizations’ interests, create a unified database with digital commerce data and detailed statistics, and highlight addressing and delivery. The Asian Development Bank will conduct a digital commerce research and make policy suggestions based on the outcomes of the discussion.

Other news

Цахим хөгжил, харилцаа холбооны сайд Н.Учрал Барилга хот байгуулалтын сайд Б.Мөнхбаатартай уулзаж, хамтран ажиллах талаар санал солилцлоо

ҮЙЛ ЯВДАЛ Цахим хөгжил, харилцаа холбооны сайд Н.Учрал Барилга хот байгуулалтын сайд Б.Мөнхбаатартай уулзаж, хамтран ажиллах талаар санал солилцлоо 2022.10.25 Уулзалтын эхэнд Хан-Уул дүүргийн 21- р хорооны нутагт барих “Залуус-1” орон сууцын хороололд “Мэдээллийн технологийн бүс” байгуулах талаар ярилцаж, тус төвийн бүтэц, зохион байгуулалт, үйл ажиллагааны чиглэлээр хамтарсан ажлын хэсэг байгуулахаар тохирлоо. Мөн хаягжилтын асуудлыг шийдэх зорилгоор хоёр яамны хамтарсан ажлын хэсэг байгуулахаар боллоо. Энэ хүрээнд төр хувийн хэвшлийнхнийг оролцуулсан уулзалт, хэлэлцүүлгүүд зохион байгуулах юм. Share on facebook Share on twitter Бусад мэдээ

Төрийн үйлчилгээний “Хурдан” цэгийн шинэ салбар Баянзүрх дүүргийн 23 дугаар хороо, “Улиастайн нэгдсэн зах”-д нээгдлээ

Тус цэг нээгдсэнээр Баянзүрх дүүргийн 10, 11, 20, 23, 28, 33, 35 дугаар хорооны иргэд төрийн үйлчилгээг хаанаас ч ойр авах боломжтой боллоо. Өнөөдрийн байдлаар “ХУРДАН” цэгээр дамжуулж нийт 39 байгууллагын 440 орчим үйлчилгээг хүн, хуулийн этгээдэд операторын горимоор үзүүлэх бэлтгэл ажлыг ханган ажиллаж байна. Цаашлаад 2023 онд 55 байгууллагын 790 орчим төрийн үйлчилгээг иргэд маань “Хурдан” цэгээр дамжуулан авах боломж бүрэн бүрдэх юм. “ХУРДАН” цэгийн нээлтэд Улсын Их Хурлын гишүүн, Цахим хөгжил, харилцаа холбооны сайд Н.Учрал, Улсын Их Хурлын гишүүн, Инновац, цахим бодлогын байнгын хорооны гишүүн Б.Саранчимэг, Ж.Чинбүрэн, Төрийн цахим үйлчилгээний зохицуулалтын газрын болон Баянзүрх дүүргийн холбогдох удирдлага, албан хаагчид, иргэдийн төлөөлөл оролцлоо.

Цахим хөгжил, харилцаа холбооны яам Мета компанитай кибер аюулгүй байдал, цахим орчин дахь хүүхэд хамгааллын чиглэлэээр хамтарна

Цахим хөгжил, харилцаа холбооны яамны Төрийн нарийн бичгийн дарга Б.Батцэцэг 2024 оны 4 дүгээр сарын 22-ны өдөр МЕТА компанийн Ази, Номхон далайн бүсийн оффисын төв Ази хариуцсан Олон нийтийн бодлогын хэлтсийн дарга Сенүра Абейвардена тэргүүтэй төлөөлөгчдийг хүлээн авч уулзлаа. Төрийн нарийн бичгийн дарга Б.Батцэцэг: МЕТА компани нь 2019 оноос эхлэн “Засгийн газартай хамтран ажиллах суваг (Government case work channel)” буюу ногоон сувгийг Монгол Улсад нэвтрүүлж, хамтран ажиллаж байгаад талархал илэрхийлээд цаашид кибер аюулгүй байдал, кибер гэмт хэрэг, ялангуяа хүний хувийн мэдээллийг хамгаалах, цахим орчин дахь хүүхэд хамгааллын чиглэлээр хамтран ажиллах асуудлаар санал солилцов. Уулзалтын үеэр МЕТА компанийн төлөөлөгчид нийгмийн сүлжээн дэх хуурамч хаяг, худал мэдээллийг хиймэл оюун ухааны технологи ашиглан хэрхэн илрүүлэн, устгаж байгаа талаар товч танилцуулга хийв.